Bjuv Dental | Professionell tandvård

Professionell tandvård & fast pris

Behandlingar

Förebyggande behandling

Hos våra tandläkare och tandsköterskor får du hjälp att hålla dig hel och frisk i munnen. Du som patient får alltid personliga rekommendationer för hur du ska sköta dina tänder så att du inte behöver träffa tandläkaren så ofta.

Bastandvård

Vid en ordinarie undersökning hos oss kontrolleras tänder avseende hål samt spruckna eller otäta fyllningar. Vi letar också efter frakturer. Tandköttet undersöks för att kontrollera om du har någon inflammation eller tandköttssjukdom, även tunga och slemhinnor undersöks. Vanligtvis tar vi ett par röntgenbilder av tänderna.

Estetisk tandvård

Kosmetisk tandvård är ett sätt att göra ditt leende vackrare och dina tänder vitare. Till skillnad från vanlig tandvård handlar det alltså inte om ett tillstånd som måste behandlas utan att man ser bättre ut. Att skratta mer är hälsosamt, det vet vi alla. Det kan kännas lättare om du är nöjd med hur ditt leende ser ut.

Rotfyllning

Själva syftet med att behandla en tand endodontiskt är att skapa en infektionsfri miljö både i och utanför den skadade tanden. Genom att göra en bakterietät tillslutning av rotkanalen -en rotfyllning - så bevaras denna infektionsfria miljö i tanden. I all endodontisk behandling är det viktigt att arbeta aseptiskt (sterillt). Vanligaste anledningen till skada på pulpan är kariesangrepp eller slag mot tanden.

Implantat

Tandimplantat är skruvar av titan som opereras in i käkbenet. Skruvarna kallas på fackspråk för fixturer och fungerar som fasta stöd i käken. Efter att din tandläkare gjort en noggran undersökning får du ett behandlingsförslag och en kostnadskalkyl. När du känner dig trygg med vad som kommer att hända sätts implantaten in. När din tandläkare är nöjd med stabiliteten hos dina implantat sätts tandkonstruktionen på plats.

Måndag - Torsdag

Fredag